نصب میراگر اصطکاکی در پل
.jpg)
برای دیدن ادامه تصاویر، ادامه مطلب را ببینید…
برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی، بر روی آنها کلیک کنید
.jpg)
.jpg)
.jpg)
منبع این مطلب: صفحه civilengineerings در اینستاگرام
منتظر نظرات دلگرم کننده شما در مورد این تصاویر هستیم
- روش های زیادی برای کنترل ارتعاشات سازه های بلند مرتبه ای که تحت حرکت لرزه ای زمین و یا اثرتند بادها قرار دارند وجود دارد از جمله سیستم های جدا سازی پی، میراگرهای ویسکو الاستیک، قطعات افزایش دهنده سختی و میرایی، سیستم های مهاربندی، میراگر جرمی تنظیم شده و دیگر روش ها که هر یک های محدودیت ها و مزایای خاص خود را دارند. میراگر اصطکاکی (Friction Damper) بر پایه استهلاک انرژی به وسیله لغزش و بالاتر بردن زمان تناوب ارتعاشی سیستم است. این میراگرها به علت هزینه پایین و کارایی مناسب در دسته سیستم های کنترلی غیر فعال جایگاه خوبی دارند.
چنانچه از این میراگرها جهت بهسازی ساختمان استفاده شود و این نوع مستهلک کننده به عنوان نمونه در مهار بندیهای قطری یا Chevron تعبیه گردد باید طراحی به نحوی باشد که پیش از جاری شدن مهاربند کششی، در آن لغزش اتفاق بیفتد تا بتواند به صورت مکانیکی انرژی ورودی به ساختمان را مستهلک نماید، ایجاد چنین سیستمی میتواند با استفاده از طراحی اتصالات پیچی لغزشی Maurer برای ساختمان ها و سایر سازه ها صورت گیرد. در این سیستم با لغزش صفحه خاص، انرژی موجود در اثر بارهای لرزه ای مستهلک میشود. - از عکس دوم به بعد بیشتر شبیه میراگر ویسکوز هستن، ممکن در مورد نحوه عملکرد توضیح بدین؟