تجربیات طراحی و اجرای تونل مکانیزه و کاربرد آن در تونل سازی (پروژه خط دو قطار شهری مشهد)– فایل مورد نظردر قالب pdf با حجم ۱۰٫۳ مگابایت در ۴۶ صفحه می باشد. دوستان گرامی و مهندسین ارجمندوعزیز در صورت تمایل می توانند این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم و رایگان از سافت سیویل دانلود نمایند.
بررسی اقدامات برای مدیریت ریسک:
اصلاح پلان موجود در اسناد مناقصه بمنظور انتخاب مسیر دارای کمترین ریسک BCS -2 اخذ اطلاعات فنی سازه های محدوده و بروز رسانی مطالعات -۳ نقشه برداری دقیق سازه ها جهت تعیین موقعیت دقیق نها ا در پلان و پروفیل و مشخص نمودن ارتفاع هر سازه -۴ رفع معارض: جابجای ی چاه های جذبی متداخل با مسیر PLAXIS -5 مدل سازی ژئوتکنیکی سازه ها و تونل و پیش بینی جابجای ی های القای ی ناشی از حفر تونل به کمک نرم افزار -۶ ثبت ترک های موجود قبل از حفاری تونل جهت همکاری در مدیریت دعاوی مالکان از طریق تامین دلیل -۷ طراحی ابزاربندی سطح زمین و سازه ها -۸ ارائه گزارش مدیریت ریسک نشست برای سازه های گردشگری -۹ اعلام دستورالعمل اجرای ی عبور ایمن از محدوده به تیم حفاری تونل -۱۰ اجرای مانیتورینگ زمین و سازه ها به کمک نقشه برداری و قرائت ابزار دقیق نصب شده قبل، همزمان و پس از عبور ماشین حفار تا اتمام جابجای ی های القای ی
حفاری و عبور از مکان های حساس شهری با کمک مانیتورینگ نشست: عبور از منطقه مسکونی راه آهن با بافت فرسوده حدود ۶۰ سال عبور از زیر ریل های راه آهن سراسری مشهد-تهران عبور از زیر تقاطع غیر همسطح پل فجر عبور از زیر ساختمان دانشکده نیروی انتظامی عبور از مجاورت گود آستان قدس عبور از زیر ساختمان تالار شهر در میدان شهدا عبور از زیر استخر بوستان کوهسنگی عبور از محدوده ساختمان های گردشگری عبور از زیر تونل امداد بیمارستان قائم به امام رضا عبور از مقابل برج آلتون عبور از زیر ایستگاه F1(شریعتی)خط ۱ قطار شهری مشهد عبور از زیر مسجد بوستان کوهسنگی